wtorek, 4 listopada 2014

Moda Książkowa

Cześć, dzisiaj przychodzę do was z postem o tematyce książkowej.
Ja wprost miłuje się w książkach, staram się czytać jedną-dwie książki tygodniowo. Oczywiście to zależy od ilości wolnego czasu oraz tematyki książek jaką wybieram.
Dzisiaj przyszedł czas na Książki dotyczące mody, jakie miałam przyjemność przeczytać.
Z góry chciałabym zaznaczyć, że nie każda ma powalającą wartość merytoryczną ale za to jest bardzo ładnie wydana. Tych książek nie będzie wiele, ale złożyłam obietnicę co miesięcznego zakupu jednej książki o takiej tematyce. Na razie idzie mi nieźle, w zeszłym miesiącu nabyłam dwie! W tym jeszcze żadnej, ale zaraz wejdę na stronę Empiku i zobaczę co za promocje dla mnie przygotowali :) !

Czas na pierwszą książkę i będzie to ... akurat mam ją pod ręką, i można powiedzieć że zostały mi dwa ostatnie rozdziały - Lekcje Madame Chic - Jennifer L.Scott
Książka kupiona właśnie ostatnio, idealnie nadała się na jesienne popołudnia. Rady Madame Chic są jakby wskazówką aby po części poczuć się właśnie francuską. Książka jest z serii poradników lifestylowych. Książka posiada trzy części : 1. Dieta i aktywność fizyczna, 2.Styl i uroda , 3.Jak żyć z klasą. Przeraziłam się trochę jak zobaczyłam pierwszą część książki bo aby mówić o diecie należy posiadać wiedzę, doświadczenie a nie być samozwańczym dietetykiem. Część o jedzeniu ma uświadomić czytelniczkom jak ważna jest celebracja posiłków. Druga część książki to styl i uroda, przeczytamy tam o definicji dziesięcioelementowej garderoby, o makijażu au naturel,sposobach dbania o cerę, jak ważna jest pielęgnacja. J.L.Scott ameryki tym stwierdzeniem nie odkryła. Mi najbardziej przypadł do gustu rozdział 12 "Bałagan nie jest chic" Właśnie przede mną sprzątanie, więc zanurzę się na chwile w książce i dostanę zastrzyk inspiracji.Spodobała mi się drobna recenzja Małgorzaty Kożuchowskiej(którą uważam za świetną kobietę)
Podsumowując książka nie wprowadza masy nowych informacji, jest napisana językiem przystępnym dla czytelników. Lekcje Madame Chic czyta się w jedno-dwa popołudnia, o to taka książeczka dla rozluźnienia.

Drugą książką jaką będziemy omawiać w tym drobnym zestawieniu to ... Francuski styl. Książka wartości merytorycznej nie posiada zbyt rozbudowanej lecz fotografie i ogólna oprawa graficzna jest świetna. Okładka książki jest w świetnym energetycznym kolorze, przyciąga wzrok nie wątpliwie.
W książce jest 14 rozdziałów każdy odnosi się do stylu i mody. Na samym końcu pojawia się subiektywna lista paryskich adresów(może kiedyś z niej skorzystam, haha ) Książka podpowiada co nosić z czym i jak, co należy mieć w szafie.  Że fajne są połączenia ubrań od projektantów z ubraniami z second handów bądź też z sieciówek, W poradniku pojawia się również rozdział dotyczący tego co nam wolno a nie (dotyczący wieku). Fotografie są świetne, bardzo rzeczowe, doskonale wybrane, można by powiedzieć że idealnie się wpasowują w całość. Czy polecam tą książkę każdemu co interesuje się modą? Osobom które łakną dużo informacji nie polecam, nic nowego się niestety nie dowiecie. Osobom które chcą mieć ładnie wydaną książkę, z genialnymi fotografiami które mogą stanowić swojego rodziaju inspirację - jak najbardziej :)

Trzecia Książka - 10 sposobów na Modę według Mai Sablewskiej. Z góry zaznaczę, że oglądam jej program na TVN Style, i spodziewałam się czegoś lepszego po tej książce niż to w rzeczywistości zastałam. Poradnik Mai nabyłam na promocji Empiku, za 16 złotych więc stwierdziłam że warto zobaczyć. Przeglądałam ją z nadzieją na coś nowego... lecz niestety rozczarowałam się okropnie. W książce Maja mówi nam  że należy mieć świetnie skrojone jeansy, białą koszulę i małą czarną. No dobra, Ameryki nie odkryła. Maja daje nam wiele złotych rad typu : " Mierz ubrania,zanim je kupisz a unikniesz niepotrzebnego wydawania pieniędzy" więc przepraszam ale jestem na nie, chociaż co najbardziej mnie zdenerwowało w tej książce to chyba krypto reklama firmy LPP. Niby przypadkiem pojawiają się T-shirty z marek typu Sinsay, Cropp, House czy Mohito. Może to są tylko moje odczucia,które są podsycone moją niechęcią do tej firmy. Jedynym plusem tej książki są ostatnie strony na których znaduje się tak jakby "notatnik"który pozwala nam stworzyć pomysły na stylizacje. Spodziewałam się czegoś fajnego po tej książce a wyszło jak wyszło..

Przedostatnia Książka to Sukces według Teen Vouge, którą dostałam na gwiazdkę w 2011 roku. Książka posiada 6 rozdziałów i jeden dodatkowy rozdział. Każdy z tych rozdziałów podpowiada jak stać się projektantem,redaktorem,stylistą, modelką czy wizażystą. Zupełnie inne odczucia miałam do tej książki jak ją dostałam w 2011 roku niż teraz. Wcześniej twierdziłam że pozwoli mi się stać nie wiadomo kim z owej branży.. Czas i wiedza zmieniła podejście do tej książki. Jest ładnie i ciekawie wydana, więc za to jak największy plus. Ciekawe są również krótkie wywiady np. z M.Jacobs'em, z A.Wintour czy z K.Legerfeldem, wypowiada się również znany fotograf Patrick Demarchelier. Ciekawe są również wstawki asystentek tych sławnych ludzi branży, stażystek w magazynach, domach mody. Opisują w jaki sposób dostały taką szanse na rozwijanie swojej kariery. Książkę polecam, może przez to że była to pierwsza moja książka o takiej tematyce.

Ostatnią książkę jaką mam przeczytaną to "Od Chanel do Versace Style w Modzie ", książka to zbyt dużo powiedziane.. Jest to bardzo ładnie wydany album zawierający masę zdjęć, krótkich informacji o domu mody,jej przemianach i kolekcjach. Album posiada 352 strony i mamy w nim 114 sylwetek różnych projektantów i domów mody. Na samym końcu znajdziemy Przewodnik po próbkach tkanin. Książkę bardzo lubię przeglądać, bardzo lubię do niej wracać. Polecam ją jeśli ktoś chce mieć zebrane razem wszystkich projektantów, chce mieć wiedzę zebraną jakby w pigułce.


Przepraszam za brak rzeczywistych zdjęć, ale nie miałam póki co możliwości. Również chciałabym was przeprosić za swoją nieobecność ale ostatni czas był dla mnie bardzo chorowity (niestety).
Niebawem pojawi się recenzja Fashion Week, nie jestem w stanie podać dokładnego terminu ale w listopadzie na pewno się pojawi. 

Do zobaczenia niebawem : ) !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz